top of page

(Ne)vinné ženy degustují v Bohémě

Dubnovou Školou degustace pro ženy začala v Bohémě série nových ochutnávek vín. Majitelka Daniela Kundrová si dala za cíl prostřednictvím neformálních akcí přiblížit specifické chutě a vůně jednotlivých odrůd co nejširšímu okruhu žen. Předchozí znalosti nejsou důležité, Daniela pojala degustace tak, aby daly něco každému, tedy od samého počátku. Na úvodní "přehledovou" lekci nyní navazuje večery, během kterých prezentuje vždy dvě odrůdy na několika vzorcích vín od vybraných moravských vinařů. Snaha je přitom obsáhnout více podoblastí a ukázat, čím se v nich daná odrůda liší. Další večer pak probíhá slepá degustace, kdy návštěvnice hádají, pod kterým číslem je ukrytá která ze dvou odrůd. Samozřejmě, kdo je největší frajer (tedy frajerka), může ke vzorkům přiřadit i konkrétní vína :-).

První odrůdová hodina, kde se srovnávaly Ryzlinky vlašské a Sauvignony, mi bohužel unikla. Protože se však jedná o dvojici těch, které mám pravděpodobně nejvíce přechutnané, troufla jsem si dojít na slepou degustaci. A svůj triumf – osm zásahů do černého z devíti vzorků – asi jen tak nepřekonám. O 100% úspěšnost mě připravil Danielou mistrně vpašovaný vzorek Tramínu červeného mezi všechny ty kopřivové a medové tóny. Fér je přiznat, že tento krok dopředu avizovala, přesto jsem jej označila za vlašák. U druhé odrůdové degustace již však pro mě byla účast na úvodní lekci naprosto nutná – Müller Thurgau i Veltlínské zelené piji maximálně jako součást degustací a většinou v konkurenci ostatních nebývají těmi láhvemi, které bych si pak odnášela domů. Před ochutnávkou jsem tak sama přemýšlela, jestli vůbec tyhle odrůdy dokážu rozpoznat. Po akci se přikláním k tomu, že mezi sebou snad ano (i když, to se dozvím zase až příště :-) ), ale asi budu muset navštívit ještě několik čistě odrůdových degustací MT (jak si my degustující odborně píšeme :-) ) – pro mě je pořád tohle víno poměrně nespecifické. I proto asi nepřekvapí, že favoritem večera se pro mě stal zástupce veltlínů – vůbec nejpěstovanější odrůdy na Moravě – suché Veltlínské zelené z ročníku 2013 od pana Grmolce. I když nemohu říci, že by mi zastoupené müllery nechutnaly. Zajímavá byla také možnost porovnání ročníků 2012 a o rok mladšího od vinaře Bízy z Čejkovic.

A tím se vlastně plynule dostávám k tomu, co je pro degustace v Bohémě také typické – vždy dostanete něco navíc, co nečekáte, není v "oficiálním programu" večera. Ať už je to další vzorek, domácí paštička nebo nově "vyladěné" pečivo jednoho z mladých kuchařů, který nám jej osobně během večera přinesl (a při té příležitosti byl také jmenován fotografem akce :-) ). Zde to ale rozhodně není laciné gesto uplácení hostů. Kdo viděl Ano, šéfe, ve kterém se nová provozovatelka snažila podniku vrátit reputaci pošramocenou předchozími majiteli, ví, že Daniela Kundrová je prostě srdcařka. A jestli ji něco opravdu potěší, je to vidět spokojené hosty, jak odchází domů plni zážitků. A protože má právě radost z toho, jak se jim podařilo napéct skvělé čerstvé bagetky, chce, abyste je i vy hned ochutnali a řekli jí, co si o nich myslíte. A právě i tohle osobní zapálení (kromě široké vinotéky a skvělého jídla) je to, co mě do Bohémy přivádí nejen na degustace. Nyní jsem každopádně zvědavá, jak to dám za ty dva týdny naslepo :-).

P.S.: Jinak proti chlapům my (ne)vinné ženy rozhodně nic nemáme, prostě jen potřebujeme někdy večery samy pro sebe :-), ale rádi se s nimi (Vámi? – čte to nějaký chlap? :-) ) uvidíme na dalších degustačních akcích, které se v Bohémě konají, jako jsou velké neřízené ochutnávky. Ale o těch třeba někdy příště.

Vybrané příspěvky
Nedávno jsem napsala
Přečtěte si i něco staršího
Hledejte podle štítků
bottom of page