top of page

10 marketingových aktivit roku 2014 aneb jak zaujmout jednu marketérku

Na téma nejlepších reklamních spotů a kampaní za právě končící rok už toho redaktoři marketingových časopisů napsali spousty. K tomu, abych si takové shrnutí za sebe udělala i já, mě inspiroval nedávný email. Takový ten, kdy si řeknete: Aha, jde to dělat i nápaditě. A tak představím TOP 10 marketingových nápadů a kampaní, které se nějak dotkly mě osobně, mého každodenního života nebo práce, ačkoliv v uplynulém roce určitě vznikly mnohem lepší kampaně nebo marketingové aktivity (a u těch níže zmíněných mnohdy také realizace zůstala v půli cesty).

Potvrzujeme, že...

A co že bylo tím inspirujícím emailem? "Potvrzujeme, že jste si udělali radost na ZOOTu," přistálo mi nedávno ve schránce. I tento obchod s oblečením by přitom mohl – jako všechny ostatní – napsat klasické komisní "potvrzujeme přijetí objednávky číslo XYZ". Ale šel na to jinak, pozitivně, s emocemi. Nejde přece o to, že budu mít další kus oblečení ve skříni, důležité je, že mi obsah balíčku udělá radost. A jeho vyzvednutí dokonce i pobaví, a to vtipným nápisem na dveřích, že vydávat balíčky s plnou pusou bramborového salátu nebo kocovinou se nesluší, kterým oznamují zavření výdejního místa během svátků.

Vzkaz v láhvi

1, Vyberte láhev. 2. Napište vzkaz. 3. Udělejte radost. Těmito třemi kroky uvádí svou speciální rozvážkovou službu můj oblíbený Víno klub. Jak jednoduché a chytré zároveň. Když může mít rozvážku květinářství, proč nepřekvapit oslavence láhví dobrého vína s osobním přáním. Zatím nevyužito, ale jen proto, že jsem si nebyla jistá, že by příjemce byl na místě, které bych zadala, dostupný.

Vzkaz v láhvi.jpg

Když obal prodává...

Určitě to také znáte. Vejdete do parfumérie s úmyslem objevit nový parfém, ať už pro doplnění vašeho stávajícího oblíbeného, nebo proto, že se vám po letech používání převoněl. A před vámi jsou přeplněné regály s lahvičkami nesoucími zvučná i vám dosud neznámá jména. Po chvilce nevíte, jaký systém zvolit, dokud ho nespatříte: krásně vypadá, krásně voní a vy ho chcete domů, protože tohle byla láska na první pohled. Pařížská módní značka Zadig & Voltaire svůj obal na parfém opravdu vyladila, protože když Voltaire, tak...

Zadig Voltaire.jpg

... a když neprodává, ale potěší

Jednou jsem si prohlédla stránku českého výrobce košilí Willsoor a remarketingová kampaň se vyplatila. Poté, co na mě ta košile vyskakovala téměř všude, kam jsem se v online světě hnula, jsem se do e-shopu vrátila a objednala. Svou "první košili v krabici". A v ní byl kromě nového kousku do šatníku také dopis. A zase tady máme emoce: "Tato košile je krásná," potvrzují správnost vaší volby výrobci. Možná jen škoda nevyužité příležitosti, když jsem totiž tu obálku rozbalovala, čekala jsem v dopise něco více osobního.

Willsoor_aneb_tato_košile_je_krásná.jpg

Možná i na základě této reklamy...

Jak jinak chcete ukázat, že vy cílit umíte, než personalizovanou reklamou na zadní obálce časopisu DIREKT, který odebírají marketéři. Za mě to mělo jediné mínus: "mým" segmentem nejsou domácnosti.

geomarketing.jpg

A tak si dejme jednu skutečnou knížku...

Reklamy pivovaru Bernard mám ráda dlouhodobě, ať už se jedná o sérii "Svět se zbláznil" nebo novější ALE (Nejsem ležák, ALE pořádný divoch a jiné skvělé slogany). Proč si tak nekoupit knížku, která popisuje začátky humpoleckého pivovaru. Zvlášť, když denně míjíte takto originální billboard.

Pivo dobré.jpg

Letos nás to zaskočilo všechny

Umění udělat si legraci sami ze sebe předvedli letos také pracovníci Brněnských komunikací. Plakáty s heslem "Letos nás to fakt nezaskočí," kterými zvali na den otevřených dveří, se rozhodně vymykaly z klasické reklamní šedi v brněnské MHD. Doprava nakonec v Brně přece jen na pár dní zkolabovala. Ale to už je jiný příběh.

Letos nás to fakt nezaskočí.jpg

Každý může být (svým) copywriterem

Takže základ máme – kaštanová kaše s vanilkou. Chci do ní sušené ovoce? Jasně, že chci. Ten super sušený banán. A datle. Ne, radši fíky. A makadamové ořechy. Hotovo. Vlastně ne. Jak že chci svou směs pojmenovat? A víte co, nechám to na vás, jsem zvědavá, s čím autoři hravého čoko–ládování přijdou nyní. Každopádně pro někoho, pro koho kreativa není součástí jeho vlastní práce, super nabídka zahrát si na textaře od společnosti Mixit, která se stala mým dodavatelem zdravých snídaní a svačin.

Jak dát vědět, že je snowboardová sezóna, když není sníh?

Je vidět, že žiji opravdu na periférii, protože udělat tuhle kampaň v centru (tedy, mít tam také prodejnu :-) ), jistě je Snowboard Zezula na pár dní hvězdou sociálních sítí. Takto jsem si hromady sněhu, která mi připomněla scénu z filmu Bony a klid, před jejich prodejnou (máme zde tedy zástupce POS) všimla já a možná pár dalších procházejících, případně zákazníků, co už byli k nákupu rozhodnutí. Mimochodem, pod claimem "Time for snow" vypustil Snowboard Zezula do světa i pár spotů.

Time for snow.jpg

A jak se dostat do hlavy dětem?

Ví to každý marketér, i když o etice reklamního působení na děti se stále diskutuje – zboží a služby na ně cílící jsou prostě pro firmy zlatým dolem. Většina hyper a supermarketů tak získává zákaznickou loajalitu jednoduchými triky – za nákup přece dostanete samolepky Šmoulů, na které se vaše děti tak těší. Nebo alespoň speciální body, které později proměníte za jejich stodvacátého plyšáka. Lidl na to šel jinak. Prostřednictvím Rákosníčkových hřišť, kterých společnost od roku 2012 postavila napříč republikou již 50, se jejich logo dostává do hlavy již těm nejmenším. A ještě to není hloupé. Jestli vás napadá, proč řeším dětská hřiště, kolem jednoho lidlovského často chodím. I mě zaujalo :-).

Rákosníčkovo hřiště.jpg

P.S.: Omluva za (ne)kvalitu fotek. Při jejich pořizování mě ani na chvíli nenapadlo, že by se na konci roku objevily na mém blogu. Koneckonců, v době zvěčňování řady z nich jsem ještě blog ani neměla :-).

Vybrané příspěvky
Nedávno jsem napsala
Přečtěte si i něco staršího
Hledejte podle štítků
bottom of page