top of page

#recepttýdně aneb Facebook jako vlastní bič na stereotyp

„Evo, kdyby ještě žil Max Weber a viděl Tvoje posty na fbooku, inspirovalo by ho to k sepsání eseje Protestantská etika a duch hedonismu,“ okomentoval mi s parafrází na jedno z nejznámějších děl tohoto německého myslitele kamarád-politolog moje album na Facebooku, které k dnešnímu dni obsahuje více než 400 fotek. Album se jmenuje Jídlo, víno a jiné radosti, postupně se však přirozeně (jiné radosti si zasloužily vlastní alba) jeho náplň zúžila na první dvě slova z názvu.

Přestože neplatí vzoreček jedno jídlo rovná se jedna fotka a fotím a publikuji asi desetinu toho, co uvařím, mám často pocit, že vařím stále to stejné – ryba stokrát jinak, saláty, těstoviny. A to mám doma několik kilogramů/metrů knižní a časopisecké inspirace! Chce to se vyhecovat. Každý týden uvařím nový recept, řekla jsem si jednoho chladného nedělního dne a pustila se do přípravy zázvorového crème brûlée. A protože nejlepší závazek je ten, co dáte „veřejně“, vyhlásila jsem půlroční projekt recepttýdně. Každý týden prostě připravím plnohodnotné jídlo nebo třeba jen dezert, který jsem ještě nezkoušela, a „výsledek“ vyvěsím na Facebook svým přátelům. Od začátku jsem myslela na vše – také na to, že je prostě týden, kdy „to nevyjde“, takže se připouští dělat si „receptytýdně“ do zásoby, prostě půl roku = 26 nových receptů.

A jak si po 4 měsících stojím? Posuďte sami, každopádně, já mám zatím na počet týdnů splněno :-).

Vybrané příspěvky
Nedávno jsem napsala
Přečtěte si i něco staršího
Hledejte podle štítků
bottom of page