top of page

Dovařeno, dopečeno, dosmaženo

Půl roku trvající projekt (více o něm zde), ve kterém jsem si na sebe upletla bič v podobě nově vyzkoušeného receptu týdně, který jsem na Facebooku zveřejňovala pár svým přátelům, je u konce. I když se mi někdy nechtělo nic nového vymýšlet, nebo se plány neshodovaly s trávením času v kuchyni, do alba přesto nakonec přibylo 26 nových receptů.

Protože vařím často a ráda, záhy jsem zjistila, že nebude možné k projektu přistupovat stylem "rybu jsi už připravovala, tak přece neuděláš něco tak banálního, jako je vzít místo mořského vlka hejka". A tak jsem se pustila do práce i se surovinami, které více či méně běžně používám, jen je jinak upravila. Co mě samotnou překvapilo, byl fakt, že fantazii nezapojuji příliš v přílohové části pokrmů. Vyladit si steak z "nového" kousku masa, to ano, ale přemýšlet potom nad něčím jiným než grilovanou zeleninou, případně pečenými bramborami? A tak jsem zapracovala i na přílohách. Sobotní a nedělní obědy jsem tak vylepšila o letní bramborový salát s hrubozrnnou hořčicí, červenou cibulí, ředkvičkami a rukolou, k filátku z okouna nilského upečeného na šalvěji jsem udělala místo bramborového pyré chřestové (z bílého chřestu), k pečenému jehněčímu pak malé smetanové kapustičky, ke guláši z pštrosího masa se podávala grilovaná polenta s chilli-česnekovým olejem a nádivka k farmářskému jarnímu kuřátku nebyla s petrželí, ale s čerstvými kopřivami.

Zaměřila jsem se ale také na polévky (mrkvové se zázvorem a koriandrem pomůže od mnou nepreferované sladkosti zarestovaná, na kostičky nakrájená brambora, francouzské mušlové dodala chuť špetka íránského šafránu) a dezerty (kardamonovou panna cottu s mangovým dipem, ravioli plněné marcipánem s omáčkou z mascarpone a francouzského pomerančového likéru nebo levandulovou zmrzlinu). Ač nebudu tak odvážná, abych vyhlásila pokračování projektu, i tak mi pár dalších tipů na nová jídla zůstalo a vypadá to také, že na můj pokusný projekt nějak navážeme v připravovaném blogu pro Delicade. "No dobře, tak holka možná umí vařit, ale k čemu mi je tahle informace dobrá," řekne si možná někdo, kdo na mé stránky zavítal jen proto, aby věděl, co umím v marketingu. Já ale na tomhle projektu ukázala kromě toho, že ráda vařím (a při dlouhodobé spolupráci, kterou upřednostňuji, to můžete třeba poznat :-) ), ještě jednu věc: že když se do něčeho zakousnu, tak to dotáhnu do zdárného konce a v předem daném termínu.

Vybrané příspěvky
Nedávno jsem napsala
Přečtěte si i něco staršího
Hledejte podle štítků
bottom of page