top of page

Jak jsem žrala (a pořád žeru) VUT

Tento příspěvek píši ještě pod vlivem toho, že jsem se přehoupla do sedmého roku spolupráce s VUT v Brně a zároveň uběhly dva roky od okamžiku, kdy jsem se ze zaměstnankyně stala externí spolupracovnicí. HRDOU externí spolupracovnicí, jak ráda zdůrazňuji.

Zároveň jsem si na kampaň s názvem Žeru VUT teď několikrát vzpomněla:

a) Když jsem vyprávěla o důležitosti správného načasování marketingových aktivit v Uniferu. Jablka sesbíraná, krásně zralá, akorát k snězení. A vtom přišla zpráva: Zemřel Steve Jobs. Rozdávejte jablka. Obrátí se to proti vám, i když jste to samozřejmě nemohli předpokládat. Kampaň odložena, pár desítek jablek ztratilo svůj původní půvab :-).

b) Když jsem o stejné kampani mluvila jako o svém největším profesním zklamání (a jediné veřejné kritice) poté, co marketingový časopis Strategie sice zařadil vizuál z ní do Galerie reklamy, na druhou stranu o pár stránek dále (nebo blíže, dnes už nevím) byl o této kampani publikován ne příliš lichotivý komentář. Bohužel vycházel z naprosto mylných informací: Tato kampaň nikdy neměla za cíl ukázat na šíři oborů. To byla zcela jiná kampaň. Zadruhé (a to je to menší, ale profesionálům by se to u kritizování práce jiných stávat asi nemělo) nešlo o dny otevřených dveří, ale jablky jsme překvapili studenty přímo u nich na školách o velké přestávce. Proč jablka? A proč dávají firmy běžně jako firemní dar víno? Nebo diáře? Nebo drahá pera? Mají na to snad právo jen ty, co tyto produkty vyrábějí? Náš "propagační předmět" nebyl aspoň sériová produkce s potiskem, ale doslova "domácí výroba" :-). A osvěžující svačinka. Mimochodem, sami sadaři se nás pak po kampani ptali na tu fólii, kterou jsme pro vysvícení použili, zajímalo to zástupce nějaké společnosti.

Napsala jsem tehdy k článku komentář. Byl smazán, dopis autorce skončil nevím kde. A poslední výhrada: Je to dětinské. Jasně, otázka vkusu. Některým lidem z VUT se to taky nelíbilo :-). U studentů jak našich, tak hlavně těch na SŠ, kde jsme jablka rozdávali, jsme se s touto reakcí nesetkali. A to je pro mě hlavní. Mimochodem, k té dětinskosti: Původně měl být na jablkách stejný nápis, jako jsme použili při sněhové guerille: jdi.na.vutbr.cz. Jenže to bych nesměla mít kampaň pracovně nazvanou "Žeru VUT". Když došlo na lámání chleba, tedy potisk samolepek.,... :-). Škoda jen, že někteří studenti píšící o kampaních vysokých škol školní práci tento článek nekriticky přejali (možná i proto, že tam již chyběl můj komentář). A já to mohla konečně osvětlit alespoň zde.

c) Když jsem si prohlížela moje fotky z vaření na Facebooku. Už víte, co se stalo s těmi jablky, co posun kampaně poznamenal? :D

Jak_jsem_žrala_2.jpg
Jak_jsem_žrala.jpg
Žeru VUT.jpg
Vybrané příspěvky
Nedávno jsem napsala
Přečtěte si i něco staršího
Hledejte podle štítků
bottom of page